Saturday, January 23, 2010

semangat seorang cikgu..



ape tuh sayembara puisi???
hessshh..die sprt sajak dengan alunan muzik..ha g 2..
tp ape kne mgena dgn aku??hak2.
na cte la nih...ok....
begini...sebelum aku masok ke sekolah mnengah aku ske sgt men 1 alt muzik nih..
gitar...heehe...mcm mint la..sehinggalah aku dpt gitar sndiri..hiiihhi...
then bila aku msok skola mngah...f1...aku mule mgmbangkn bakat walaupun aku blum hebat dlm bermain gitar..
mcm mane??emhh...ktika tuh aku ade klas bm..tp di sbbkn ckgu aku ade work kitorg wt la kje sndri..(biasa la tuh)..
tp dlm blik tuh aku nmpk ade 2 org akk senior dan 1 ckgu tgh bncg2...n bsajak..
aku pn sggah tgok...hihih..
tibe2 ckgu tuh ckp kne gune muzik..
tibe2 kwn aku sugest aku tok tes gitar...what!!??
aku ta tawu...!!
emh ape lgi nk ta nk ckgu tuh da cam aku..hesshhh..
jd aku terpksa 4low aje..ckgu tuh mau aku wt lgu DEALOVA...
eiii...aku kod pon ta terer ag....
emh...ckgu tuh tgkp muat jer..dpd ta de muzik kn...aku pon jd la..
aku pun sertai skali pertndingn uh....dan petndgn uh plak pringkt daerah di mana akn dipersmbhkn di TMS...(sekola kakak aku)..

~~di TMS~~
dgn rasa bdebar2 dan muke ta malu...aku ikot aje akk2 tuh....skg kitorg ade 3 org aje..yg ikot 4 org lg sorg tuh kwn akk2 tuh...emh..aku dgn muke kebudak2kn..ontok aje bwk gitar..hahha...tp dlm takot2 aku masih bleh berbgga..cuz seramai2 pesrta..aku sorg je gitaris permpuan..wahahaha...!!!
ok..nek aje pntas..aku d beri ddk..n mic utk gitar...ckgu(pn.zaimiah) ikot skli nek cuma dy di blkg
tabir tok beri smgt...mayb muke aku na ngs kot time uh..tuh dy ye2 bg smgt...heeee..
start aje part aku..aku tros maen..tapi len..akk tuh nyanyi sedap..cuma dy laju..aku ta dpt ikot..aku ta semene2 bwat lgu aku sndri(ss) hahaaha...bertapa malu tuh hnya tuhan yg tau...urhhh..lps aja turun aku rasa na ngs sgt2...sgt2...dan sgt2..haha..malu..!!aku ta reti maen gitar!!!rasa na jrit je..aku ta kn invol lg dlm nih...itu niat aku lps jejak kluar dr skola tuh hak2...aku diamkn diri slma 2 taun gara2 malu dgn kngn tuh...mgkn ad pganti buat aku slma 2 taun tuh...n crita tmat di situ aje...

~~f4...~~(semangat)
aku dipggil blik tok sertai..hah??!
ckgu tuh sdaya upaya cri aku smula..mgkn kekurgn org...aahaha..aku dgn rasa bdebar tros reject..ckgu tuh tros cri a shinggakn dy tersermpak dgn aku n kwn...kwn aku ckp je "cgu zai dtg"...aku tros lari sjauh yg mgkn..walhal dy da nmpk aku n pggil aku lgi...eiii jhtnye aku..hiiihi....aku mnyorok balik tembok...then kwn aku ckp..."dy cari ko..dy kata jgn smpai pengetua cri..."hahahah...wah!!cm ne nh...aku ta pat tidow bile pk kan pkara tuh..uumhh...selang brapa hari lps asmbly...ade anausmen..."selepas nih sy nk jmpe dgn pelajar bernama noradila.trima kaseh."hahha aku pndg dpn waa!!ckgu zai...eyeuwww...
aku masih bdiri tgk smbl pndg ckgu tuh..dy terpinga-pinga cri aku...urhh..siannya ckgu tuh..jd aku pon iklskn aty jmpe dy...aku salam dy...muke dy tros berubah jd hapy...umh...
atas pjukn dy dimana dy sgop gantikn tali gitar aku jika rosak n berikan aku sorg cikgu muzik tok ajar aku...aku trima aje tapi bkn tuh aku harapkn..cume aku tkot aku akn malukn dy...dy bersungguh-sungguh..aku ta na kcikan ati dy..
dy sggop hantar aku balik rumh sbb aku ckp aku ta de kndraan blik lps lthan..dy jgk dtg skali skala tok beri smgt ktika lthn..
latihan demi latihan..shinggalah aku hmpir dgn tarkh pertndgn..
ketika tuh kmpuln aku suda pnye 2 org gitaris...sdp bile begabong...tp hampa kitorg dpt num5 sahaja dpd 24 skola..(ta brapa ingt)tp ckgu ttp gembira cuz dy ckp ini pertama kali dpt top5...slama 4 taun dy sbgai guru bimbingn kmpuln nih...

~~f5~~(pengorbanan)
aku masih mnjadi salh seorg peserta pertndgn nih...dan aku mkin rpt dgn ckgu tuh malah suda jd ckgu ksygn lagi kah2...
aku gelarkn dy 'mama zai' hehhe..kwn aku pon ejek aku dgn prktaan tuh...
ckgu zai mash lg ta mo pts asa...dy tros cube yg terbaik...kali nih dy perlukn backup singer,n muzik player len slen gitar..jd kmpulan nih suda mjdi 6 org..
terdiri drpd..aku(gitar 1),fara(penyanyi2),shida(gitar2),shima(pnyayi utama),shakila(player1) n muha(player2)....
emh..sperti biasa ltihan akn dibuat..tapi kali nih kerap..after skewl..tiap hari..
aku pon mkin mahir...lagu dicipta khas dri sorg ckgu(nazim)...hehe..
ckgu zai juge kerap hadir mlihat prestasi kami..wahhh..
kali nih jgk dy bekalkan kami pkaian yg seragam...pkaian tuh jgk ats plihan kami..dy stuju aje..heheh...bila sume suda cmplete...prtndgn prgkt daerah bermula..2009..
kbetuln pula kami jd tuan ruma suda pasti la ckgu mau yg terbaik...heee..
alhamdulillah...berbekalkan doa dan smgt skola kitorg dpt juara...!!!dan skali lagi turut berbgga hnya skola aku sje punya gitaris pmpn..heehe...ta terkata bila di umumkn sbgai juara..
ckgu zai dtg dgn snyuman...hahaha...mgkin dy ngs kot klo org ta rmai mase tuh hehehe...
aku hargai semgt yg dy berikan dari aku jjk sbgai perman gitar dlm prtndgn nih..
kami jga trut ke pringkt negeri dgn sdkit gubahan sajak...

~~sekarang~~
aku rindukan ckgu tuh...sjk aku hilg title "pelajar sekolah" hehe...
aku rindukan snyman dy...aku rndukan smgt dy..aku rndukn gurauan dy.....hurmm....walaupun aku fobia dgn lagu 'dealova' hehhe...
semoga dy di pnjgkn umur dan d murhkn rzeki...
[PN.ZAIMIAH ZAINUDIN]-penolong kanan ko-kurikulum....(^_^)v...









There was an error in this gadget