Friday, January 22, 2010

ini sajak buatku...dari....




Di sudut ruang kamarku yang satu…..
Aku duduk menyepi di sisi jendela….
Di saat itu….
Aku terkenangkan seorang insan istimewa yang sering mengajarku erti tentang kehidupan sebenar..

Raut wajahnya tidak sedikit pun menggambarkan apa kata hati….
Namun aku tahu…hatinya sering berkata-kata apabila dia mereaksikan
wajahnya yang tenang…..
Di sebalik keperibadiannya yang pemalu bak semalu yang mengucup apabila di sentuh…..
Aku melihat dia sebagai insan yang selalu ada dalam setiap ruangan hatiku dan hembusan nafasku ketika sepi…..
Dua pasang matanya yang sering mengukir senyuman saat dia bergaul mesra bersama
teman-temannya….
Buat aku selesa untuk terus merapatinya untuk dijadikan insan yang bergelar sahabat sejati….
Bibirnya yang menggerakkan kata- kata halus yang lahir dari kamar hati yang suci…..
Buat aku senantiasa tenang apabila berbicara dengannya….Tanpa sedikit rasa gusar dan gelisah untuk mengadu domba padanya…..
Gayanya yang begitu sukar untuk ku capai dek akalku….
Membuat aku tetap mengenalinya walaupun dalam ruang yang samar….
Dirinya bagaikan bunga sakura yang penuh sifat peribadi sesficated dan menawan…
Kadang-kadang gerak-gerinya menimbulkan seribu pertanyaan
Membuat mata hatiku terus tertarik memerhatikannya untuk dianalisis dari jauh tanpa sebarang duga dan alasan…tidak kira mengapa ataupun kenapa …..
Dan kini ilustrasi karya ini sepenuhnya inspirasi dari dia…..
Dialah matahari yang menerangi setiap subuh dan dia jugalah hujan yang membasahi aku disaat gersang dan ketandusan …. Termaktubnya dimuka bumi ini pada tanggal 10/5
Dialah insan sejati yang istimewa di sudut hatiku…
Yang ku kenali dari awalnya dengan panggilan mesra…dila….
hasil nurkilan...,
jr. shahida 08'
~16/11/08~


shahida.....(^_^)v....